Sense repte no hi ha camí
On està la teua estratègia?
Publicado el sábado, 25 de marzo de 2017 a las 12:35
És possible que hages sentit parlar de marca personal, i que penses que és un concepte estàtic, de moda, interessant però absent d'interés i valor. Intentaré demostrar-te el contrari.
Si comencem pel principi, tots disposem d'una identitat pròpia, personal i intransferible, única i, per tant, diferent a la resta en ella mateixa.
Però també disposem, vulguem o no, d’una marca personal. I és així des del moment en què en relacionar-nos, deixem una empremta en la resta, un efecte, una imatge. Perquè marca personal és allò que la resta pensa de tu.
El procés d’ajustament, de contrast d'este efecte amb la nostra realitat i els nostres valors personals i professionals es construeix a través del personal branding, i pren forma en la nostra proposta de valor: què fem, quin valor aportem i en què ens diferenciem.
Quan arribem a este punt, les persones configuren la seua estratègia personal, de vegades coincident amb la de professional, tot i que no sempre: on vull arribar, qui és el meu públic objectiu (aquell al que desitge o he de convèncer), com he d'arribar fins a ells i mitjançant quins missatges i canals.
I per descomptat sabràs que sol no hi podràs arribar. Perquè has de generar confiança, eixa connexió màgica que aconsegueix que les persones concedisquen i compartisquen amb unes altres part de la seua capacitat, el seu propi valor o el de la seua empresa; eixa perspectiva de relació futura.
La generació de confiança és un cercle que uneix prestigi (el que he aconseguit), actitud (com em comporte) i reputació (la validació de la resta de les persones cap a mi i el meu treball). La reputació és precisament l’efecte de la teua marca personal; és allò que la resta de persones diu de tu.
Per això falta un ingredient: la teua xarxa de contactes i relacions. Com major siga la capacitat social, major potencial de generar reputació positiva tindràs i, per tant, confiança a majors entorns.
Per tot això i per moltes coses més, el concepte de marca personal ha de posar-se en acció i cal configurar al voltant d'ella una estratègia encaminada a aconseguir uns objectius.
Quan l’objectiu està clar i l’estratègia preparada, has de comprometre’t amb ella per tal d’aconseguir-la. És en este moment quan la teua meta es converteix en un repte. I pots estar segur que així augmentaràs exponencialment la teua probabilitat d'èxit.
De tot això i de moltes coses més vam parlar en la jornada El Repte del passat 23 de març.
Pablo Adán
Auto El Reto, estrategia personal para tiempos de incertidumbre. Més ací:
Responsable màrqueting i expansió en Equipo Humano.